Lukk

Vy har punget ut millioner

(AGDER PRESS): Togselskapet Vy har måttet punge ut 6,8 millioner kroner til rasende kunder som er misfornøyd over forsinkede og innstilte tog.

a man standing in the doorway of a train

Illustrasjonsfoto: Jeremi Joseph

Det melder Dagsavisen.

Togselskapet Vy er ikke alene om å få klager fra kundene, men Go-Ahead Nordic som har ansvar for å kjøre rutene på Sørlandsbanen og Arendalsbanen har også opplevd en økning i antall refusjonssaker.

Ifølge avisen har Go-Ahead Nordic hatt en økning i antallet refusjonssaker på 8,7 prosent for forsinkelser, og 5,5 prosent i refusjonssaker som omhandler innstilte tog.

Totalt er det rundt 118.000 henvendelser før årets slutt, mot i underkant av 90.000 i fjor.

Følg Agder Press på Facebook

Les også:  Flere togruter innstilt torsdag
scroll to top