Salgsinntektene for TINE Gruppa i første tertial, ble 9,6 milliarder kroner. Veksten drives av en økning i salget av ost og proteinrike merkevarer i TINE SA, samt prisjusteringer som kompenserer for økte priser på varer og tjenester inn til TINE Gruppa.
– Resultatet viser at vi fortsatt treffer godt på trender som kvalitet, sunnhet og helse. Vi lykkes med å lage produkter folk vil ha, som YT Protein, TINE lettmelk med smak og cottage cheese. Selv om forbruket av søtmelk fortsetter å falle, ser vi at tilliten til det hvite gullet står sterkt. Det legger til rette for at vi kan gripe nye muligheter, være innovative og utvikle mat som både smaker godt og gjør godt, sier konsernsjef i TINE, Ann-Beth Freuchen.
Salgsinntektene i TINE SA økte med 6,9 prosent i første tertial sammenlignet med samme periode i fjor.
De norske datterselskapene har oppnådd en vekst i salgsinntektene på 7,1 prosent. Veksten kommer særlig fra høyere volum i Diplom-Is, som har styrket både volum- og verdiandel ut av butikk. En viktig bidragsyter er relanseringen av boksis, som har blitt godt mottatt i markedet.
Det totale EBIT-marginen i de norske datterselskapene er forbedret sammenlignet med samme periode i fjor, drevet av økte inntekter og god kostnadskontroll.