Hemit har et kritisk samfunnsoppdrag med å drifte og utvikle livsviktige digitale tjenester til over 20 000 brukere innen spesialisthelsetjenesten i Trøndelag og Møre og Romsdal 24 timer i døgnet, hele året.
De skal styrke pasientopplevelsen og kvaliteten i ledelsen ved å sørge for at helsepersonell har tilgang til pålitelige, brukervennlige og effektive digitale verktøy. Hemit er bindeleddet til alle sykehus og helseforetak i Helse Midt-Norge.
For at bindeleddet skal bli enda bedre, skal de nå samarbeide med Sopra Steria for å implementere ServiceNow-plattformen som et viktig arbeidsverktøy.
– For Hemit er et effektivt verktøy for tjenestestyring viktig for å forvalte og levere gode digitale løsninger. Vi ønsket oss et system som gir bedre oversikt, raskere og mer presis saksbehandling, og som samtidig kan automatisere oppgaver og tilpasses fremtidige behov, sier administrerende direktør i Hemit, Trond Utne.
Automatisering med KI
Løsningen skal bidra til mer effektiv saksbehandling, gjennom bedre oversikt over utstyr, programvare og tjenester, samt bidra til at de ansatte kan komme raskere fram til løsning på saker og automatisere oppgaver ved hjelp av kunstig intelligens.
Sopra Steria har samarbeidet med Hemit i over 10 år, og ser fram til å fortsette det gode samarbeidet i det nye prosjektet.
– Hemit leverer allerede digitale løsninger og tjenester som understøtter god pasientbehandling og gode pasientopplevelse på sykehusene i Midt-Norge. Ved å implementere ServiceNow som et verktøy, vil denne jobben gå enda smidigere, sier Odd Inge Hellesylt, direktør for forretningsutvikling innen helse i Sopra Steria.
Sopra Steria har vært en strategisk partner med ServiceNow siden 2014 og er Norges største kompetansemiljø med over 220 ServiceNow-konsulenter som hjelper kunder i ulike sektorer med å digitalisere og automatisere prosesser innen IT, HR, kundeservice, sikkerhet, risikostyring, porteføljestyring og mer.
– Ved å koble sammen mennesker, funksjoner og IT-systemer skapes effektive digitale arbeidsflyter som frigjør tid, øker produktiviteten og gir bedre samarbeid og åpenhet. Vi gleder oss til at også Hemit skal få erfare verdien av dette, sier Hellesylt.