Lukk

Stadig flere bestiller bilmekanikeren hjem

(AGDER PRESS): Bare så langt i år har etterspørselen etter Ford Mobilservice økt med over 30 %. Dette er fremtidens måte å tenke kunde- og produktivitetsvennlig bilservice på, mener Fords servicemarkedsdirektør.

En mann ser inn i verkstedbilen

Servicemarkedsdirektør i Ford Motor Norge, Hans Petter Tveten. Foto: Ford Motor Norge

– Selv om vi er blant de som leder an når det gjelder mobil service på nyttekjøretøy og personbiler i Norge, er vi fremdeles helt i startfasen, sier servicemarkedsdirektøren i Ford Motor Norge, Hans Petter Tveten.

Han legger til at Ford Motor Norge står for 3 prosent av verkstedsbesøkene, men at målet deres er 10 prosent.

Fords tjeneste består i dag av opptil 30 spesialutviklede servicebiler som kommer hjem til kunder, til deres arbeidsplass eller et annet sted som kunden ønsker.

Serviceprogrammet gjelder alle Ford-modeller – om det er personbiler, nyttekjøretøy, de er elektriske, ladbar hybrid eller har vanlig tradisjonell drivlinje. Ekstratjenesten koster normalt ikke noe ekstra, sammenlignet med et tradisjonelt verkstedbesøk.

Mens Ford i første kvartal 2024 utførte 824 «hjemmebesøk» er det i samme periode i år økt til 1100, en vekst på 33 %.

Nærmere 40 av Fords 70 forhandlere i hele Norge kan i dag tilby Ford Mobilservice. Foreløpig er tilbudet best i områder der kundegrunnlaget er størst.

Samtlige av Fords Transit-sentre tilbyr de mobile verkstedtjenestene. Nå utvides også tilbudet ytterligere med flere biler – flere steder – som i Stavanger Bergen, Kristiansand og i Oslo.

Følg Agder Press på Facebook

scroll to top