Lukk

Samlet inn 275.000 til Bue Friday i Kristiansand

(AGDER PRESS): Den populære Blue Friday-kampanjen i Kristiansand har blitt en stor suksess. 275.000 kroner er samlet inn til Blå Kors.

Skjermbilde: Blue Friday har blitt svært populært.

Det har vært mye snakk om tilbud i forbindelse med Black Friday, men den nye kampanjen viser seg å være mer betydningsfullt enn andre kampanjer i landet.

Over 50 butikker i Kristiansand valgte å skrote bort Black Friday-kampanjen og erstatte tilbudskampanjen med Blue Friday-kampanje, som har som mål å samle inn penger til Blå Kors.

Aldri før har kampanjen vært så stor suksess som nå. Dermed klarte butikkene å samle inn 275.000 kroner til Blå Kors. Det tilsvarer 557 matkasser til familier som har behov for det i julen.

Les også:  Fortsatt vekst i forbruksgjelden

Grunnlegger av den populære kampanjen Blue Friday er Gorine Forum fra Kristiansand. I et intervju med NRK skal hun ha fortalt at hun så seg lei av at ikke kampanjene tjente seg opp mot gode formål.

Dermed bestemte hun seg for at kampanjen skulle hente inn ti prosent av omsetningen til Blå Kors.

Følg Agder Press på Facebook

scroll to top