– Kundeveksten har gått mye raskere enn forutsatt. Ingen andre tv-distributører er i nærheten av vår vekst. Men det er fortsatt langt fram til vi er et lønnsomt selskap. Konkurransen om kundene er dessuten tøffere enn noen gang, sier kommunikasjonsdirektør <st1:PersonName w:st=»on»>Svein Ove Søreide</st1:PersonName> i RiksTV.
Mål om 500 000 kunder
RiksTV har som mål å få 500 000 kunder i løpet av de fem første årene.
– Vi har fått en veldig god mottakelse over hele landet. Akkurat nå har vi svært godt salg i Hordaland, Møre og Romsdal og Sogn og Fjordane, der det analoge bakkenettet skal slukkes i løpet av høsten. Vi har også forventninger til mottakelsen i Agder-fylkene og de fire nordligste fylkene, der det digitale bakkenettet åpnes i november, sier Søreide.
Kommunikasjonsdirektøren forteller at RiksTV fortsetter å selge godt også etter analog slukking i mange fylker.
– Et godt eksempel på dette er Rogaland. På dagen for analog slukking i Rogaland hadde vi 35 000 kunder. Nå har det steget til 42 000. Vi har med andre ord fått 7000 nye kunder i Rogaland etter at det gamle nettet ble skrudd av. Det viser at RiksTV også kaprer kunder fra konkurrentene våre, sier Søreide.