Den sterke utviklingen drives særlig av en solid økning i gjestedøgn, fordelt på hytter, glamping og camping – som gjør at kjeden vokser raskere enn resten av markedet.
Oppgangen kommer både fra norske og utenlandske turister – et tydelig signal om at camping som ferieform er mer populært enn noen gang.
Camping i Norge har hatt en sterk sommer, men i følge SSB-tall for juni og juli har Topcamps vekst overgått gjennomsnittet.
En viktig driver er den kraftige økningen i bestillinger via selskapets hjemmeside (topcamp.no), et resultat av en målrettet digital strategi og merkevarebygging.
På Sørlandet har Topcamp hatt en overveldende resultat i forhold til besøkende:
– Vi ser at merkevarekjennskapen til Topcamp har vokst kraftig det siste året, både i Norge og i utlandet. Søketrafikk og interesse for Topcamp har økt markant, noe som gir oss en solid plattform å bygge videre på, sier daglig leder Olle Aulin.
Sommeren i Norge har vært fantastisk, og godt vær har bidratt til reiselyst. Men Topcamp peker på at en stor andel av veksten kommer fra forhåndsbookinger.
– Dette viser at interessen for camping og for Topcamp som merkevare er høy – uavhengig av været. Stadig flere planlegger ferien tidlig, og vi er glade for å se at så mange velger oss, sier Aulin.