OBOS syv kjøpesentre omsatte for 1.127 millioner kroner i første kvartal 2025. Det er en økning på 3,2 prosent sammenlignet med tilsvarende periode i fjor.
Lambertseter Senter er porteføljens største senter med en omsetning på 344 millioner kroner i første kvartal – en økning på 2,7 prosent fra 2024.
– Lambertseter har vokst seg til et destinasjonssenter i området, og oppfyller alle krav som stilles til et fullverdig kjøpesenter i dag. Det bevises ved jevn og god vekst i både omsetning og besøkstall, sier kjøpesenterleder for senteret, Pauline Johansen.
Besøkstallene er enda mer lovende for OBOS-senterne. Her er økningen på 8,1 prosent sammenlignet med samme periode i fjor.
Omsetningsveksten blant OBOS’ syv kjøpesentre er desidert størst på Holmlia. Førstekvartalsomsetningen er 11 prosent høyere enn i fjor. Senterleder Amalie Dybvik har gått fra snorklipping til snorklipping de seneste ukene. Både Sport Outlet og Princess har åpnet butikk på senteret, og snart åpner Europris også dørene.
Dybvik merker det økende trykket:
– Holmlia Senter hadde en rekordomsetning i 2024, og det er gledelig å se at den positive utviklingen fortsetter. Vi har oppgradert andre etasje og fått inn nye attraktive aktører. Holmlia Senter er blitt et attraktivt sted å være, både for kundene og for aktører som ønsker å etablere seg. Vi er stolte av å være et knutepunkt og en naturlig møteplass for nærmiljøet.
Årsaken til den langvarige veksten forklarer senterlederen slik:
– Sterkere butikkmiks gir tydelige utslag på omsetningen og besøkstallene. Nå har vi butikker som dekker alt fra sport og fritid til hjem og interiør. Dette gir kundene våre flere valgmuligheter og en bedre handleopplevelse.