Fjerde kvartal endte med et negativt driftsresultat (EBIT) på 93 millioner kroner, påvirket av en svakere krone mot dollar. Året inkluderte et svært vellykket oppkjøp av Widerøe, samt en solid kapasitetsvekst.
Norwegian-konsernet hadde 6,2 millioner passasjerer i fjerde kvartal. Av disse fløy 5,2 millioner med Norwegian, mens Widerøe hadde én million passasjerer.
Sammenlignet med fjerde kvartal i 2023, økte antallet passasjerer for Norwegian og Widerøe med henholdsvis 480 000 og 126 000. Norwegian økte kapasiteten (ASK) med 19 prosent, mens Widerøes kapasitet steg med fire prosent.
Til tross for den sterke kapasitetsøkningen i kvartalet, oppnådde Norwegian en fyllingsgrad på 84,2 prosent, kun 0,2 prosentpoeng ned fra samme periode i 2023. Widerøe økte fyllingsgraden med nesten fem prosentpoeng, til 72,9 prosent. For hele 2024 hadde Norwegian 22,6 millioner passasjerer, en økning på ti prosent fra 2023.
Widerøe hadde 3,8 millioner passasjerer i 2024, og satte ny passasjerrekord i flyselskapets over 90 år lange historie.
– Totalt sett er vi fornøyde med arbeidet som er lagt ned på tvers av konsernet. Det er godt å se den solide passasjerveksten vi oppnådde i 2024, noe som viser at vi har et attraktivt produkt som er verdsatt av både nye og eksisterende kunder. Veksten i forretningsreisende er spesielt gledelig, og vi ser frem til å fortsette integreringen av Widerøes produkttilbud for å nå ut til enda flere som reiser i jobbsammenheng, sier konsernsjef i Norwegian, Geir Karlsen.