Lukk

Leverer gode resultater i en vanskelig tid

(AGDER PRESS): JYSK Norge leverer gode resultater for finansåret 2021/2022, til tross for en vanskelig tid.

En butikk i Norge

Pressefoto: JYSK

Deler av 2021/2022 har vært utfordrende for retailbransjen på grunn av inflasjon, høye strømpriser og økt rente. Til tross for dette har mange kunder i Norge valgt å handle hos den skandinaviske møbelkjeden JYSK.

JYSK Norge har levert gode resultater med en omsetning på 2.86 milliarder NOK og en EBIT på 460 milloner NOK.

– Vi er nære omsetningen fra ifjor, men våre resultater speiler et ekstraordinært forbigående rekordår. Og med det bakteppet er vi fornøyde med resultatet, og glad for at kunder fortsetter å velge sin handel hos JYSK både fysisk og digitalt, sier Martina Pohjanen, sjef i JYSK.

Les også:  Lyngdals avis legger ned papiravis

I følge handelsrapporten utarbeidet av Virke er JYSK fremdeles vekstvinnere i norsk handel.

Doblet utbygging av fysiske butikker

– I et krevende år med høy inflasjon, renteøkning og stigende strømpriser, gjorde vi mange investeringer i det norske markedet. Vi har faktisk hatt dobbelt så mange butikkinvesteringer enn året før, sier Pohjanen.

JYSK Norge åpnet 3 nye butikker og pusset opp, utvidet eller flyttet totalt 19 butikker i 2021/2022. I tillegg er det investert i bemanning ute i butikk og kundesenteret.

Skal fortsette å investere

– Vi har økt bemanning i butikk og kundesenteret fordi vi ser at det er viktig for oss å være tilgjengelig i alle kanaler. Og vi skal fortsette å gjøre det samme for kommende år, sier Pohjanen.

Les også:  Flere i Agder fikk skader etter kjøring med sommerdekk

I inneværende finansår planlegger JYSK å fortsette å investere . Det er fremdeles planlagt for 3 nye butikkåpninger og oppgradere 22 butikker, som alle da blir en del av JYSK sitt nyeste butikk-konsept. Investeringen har en prislapp på en kvart milliard NOK frem mot 2024.

– Vi bruker masse krefter på å oppgradere alle våre butikker med det nyeste konseptet. Det gjør vi fordi vi tror på samspillet mellom det fysiske og det digitale. Vi vil at kundene skal møte et sømløst JYSK, som er inspirerende og yter god service uavhengig av hvilken kanal man møter.

Les også:  Vil øremerke midlene fra Å Energi til ny idrettshall

Følg Agder Press på Facebook

scroll to top