Det skriver selskapet i en pressemelding.
– Vi er svært lei oss for at mange av våre kunder på ferie og reisefot får en slik dårlig opplevelse og kommer derfor til å kreditere én månedsavgift til alle de berørte, sier kommunikasjonssjef Andreas Veggeland i Ice.
Det betyr at selskapet vil nå ta avgiften for alle kunder som er berørt. Dette gjelder for juli-måned, som er den fakturaen de mottar i august.
– Alle som har vært berørt av feilen, blir kreditert automatisk. Berørte kunder trenger ikke å kontakte oss for å få denne kompensasjonen, fortsetter Veggeland.
Fredag ettermiddag ble det kjent at de fortsetter arbeidet med å rette opp feilene som har påvirket tjenestene. Kundene skal være berørt av roamingsproblemer.
– Vi ser at rettetiltakene fører til at flere av våre kunder nå har fått tjenestene tilbake, men det jobbes med stabilisering og det vil ta noe tid før alle har normale tjenester. Dette skyldes at systemet som har utfall, er et verdensomspennende nettverk med mange millioner kunder og trafikken må slippes tilbake gradvis for å ikke skape ytterligere problemer
Kundene blir oppfordret å sette telefonen i flymodus og tilbake igjen eller skru den av/på med jevne mellomrom for å sjekke om tjenestene er kommet tilbake.