Det betyr at nærmere 40 % av nettkundene som har mulighet til å bestille Norgespris har takket ja til den nye ordningen.
− Den digitale bestillingen av Norgespris skjer på elhub.no. Elhub er strømbransjens felles system for måleverdier og kundeinformasjon, og har utviklet løsningen for bestilling av Norgespris. Det er nettselskapene som skal administrere den nye ordningen, og være kundenes veileder knyttet til valg og spørsmål, sier Per Gøran Bergerud, leder for seksjon kunde i Glitre Nett.
I Glitre Nett har det vært travle dager på kundesenteret de siste dagene, men Per Gøran Bergerud forteller om kunder som er godt fornøyd med veiledningen de har fått rundt valg av Norgespris.
− Vi hadde gjort et godt og grundig forarbeid knyttet til innføringen av den nye ordningen, og da det ble åpnet for bestilling av Norgespris 24. september var vi klar. Vi har god og grundig informasjon om Norgesspris på våre websider glitrenett.no, men mange ønsker også en prat og få litt veiledning før de tar valget, sier Bergerud.
Selve bestillingen skjer ved innlogging på min side på elhub.no, og her får kundene også en oversikt over hvordan Norgespris slår ut sammenlignet med pris og strømforbruk i 2024,
Han legger til at på min side på elhub.no er det også mulig å se om du har bestilt Norgespris.