Lukk

Ford slår Tesla med prisgunstige modeller

(AGDER PRESS): Stadig flere boikotter Tesla og prioriterer Ford sine prisgunstige elbilmodeller.

To bilder som er blå og gule

Pressefoto: Ford

Begge de nye elbilmodellene har forventet levering til de første norske kundene fra våren 2025. Nå ser det ut som at stadig flere kunder velger elbiler fra Ford fremfor Tesla.

– Prisgunstige, romslige og fleksible med moderne teknologier, er beskjeden fra en av verdens mest etablerte bilmerker.

Ford er en av verdens mest etablerte bilmerker, men ikke minst blant de mest gunstige når det kommer til pris.

Mens nye elektriske Puma nå vil inngå i Fords portefølje av elektriske personbiler som fra før består av Ford Capri, Explorer, Mustang Mach-E og F-150 Lightning i Norge, kompletterer E-Transit Courier de tre andre elektriske Transit-modellene E-Transit, E-Transit Custom og E-Tourneo Custom.

Les også:  Hjertestarter stjålet fra kommunehuset

– Ford har hatt en utrolig reise – fra vi lanserte vår første elbil i Europa, Mustang Mach-E, til nå å kunne tilby et bredt utvalg av elektriske personbiler og nyttekjøretøy på bare noen få år. Både elektriske Puma og nye E-Transit Courier er elbiler som er prisgunstige, svært romslige og fleksible – samtidig som de kommer med det siste av moderne teknologier og tilkoblede tjenester. Vi gleder oss til å komme i gang med de norske overleveringene, sier salgsdirektør i Ford Motor Norge, Asgeir Nordeng.

Les også:  Krever 2,8 millioner etter at KVS Lyngdal brøt loven

Nye helelektriske Puma kan fås fra 330 300 kroner med utstyrsnivået Select, som blant annet inkluderer LED-hovedlys med auto fjernlys, 12-tommers berøringsskjerm, 6 høyttalere, ryggekamera og flere avanserte førerassistanseteknologier som cruisekontroll, filvarsler og fartsskiltgjenkjenning.

Nye E-Transit Courier kan fås som en godt utstyrt Trend-variant med 136 HK og veiledende frapris på 367 680,- kr eks. mva. (459 000,- kr. inkl. mva.).

De to nye modellene produseres ved Ford Otosan sin toppmoderne fabrikk i Craiova i Romania. De elektriske drivlinjene er produsert ved Fords anlegg i Halewood i Storbritannia, mens mange av delene kommer fra Fords komponentfabrikk i Køln i Tyskland. Ford Otosan er en joint venture mellom Ford Motor Company og Koç Holdings.

Les også:  Varsler om nedetid i mobildekning i Lindesnes

Følg Agder Press på Facebook

scroll to top