Lukk

Folk er fly forbanna over bomstasjonene

(AGDER PRESS): Bomstasjonene skal samle inn 400 millioner kroner hvert år i 15 år. Dermed er det nå tilsammen 15 bomstasjoner og folk er rasende.

Foto: Google Earth / Sørlandsavisen

Fire er i Sørlandsparken, to er på Hellemyr og én er på Lundsbroa, Oddernesbroa og Tinnheia. Disse skal stå i 15 år og vil dra inn 400 millioner kroner i løpet av ett år.

– Vi skal også bygge ut infrastrukturen for kollektivtrafikk. Og ikke minst skal vi gjøre det både bedre, mer trafikksikkert og hyggeligere å bevege seg i regionen vår, sier prosjektleder Hans Munksgaard til NRK.

Siden det ble annonsert at det skulle komme fire bomstasjoner i Sørlandsparken, har stadig flere bilister bestemt seg for å ikke kjøre til Sørlandssenteret for å handle.

Les også:  18 milliarder kroner til norske bønder

I alle år har det vært gratis å kjøre gratis til og fra Sørlandsparken, men nå skrenker trafikkmyndighetene denne friheten også, som deretter vil si at du må betale for å handle inne på Sørlandssenteret.

I området Sørlandsparken er det 450 bedrifter som vil bli berørt og på Kristiansand kommune sin Facebook-side raser debatten. Folk er mildt sagt forbanna.

– Jeg har allerede betalt, byvekst avtalen er mine penger som jeg må betale engang til, snakker om ran. Verre en lån hos forbruker banker. Alt jeg fikk i reallønnsvekst har blitt tatt fra meg og mer til. Jeg handler kun på nett da omgår jeg litt av kostnaden, skriver en bruker i kommentarfeltet.

En annen bruker skriver følgende:

Les også:  Agder får 5,7 millioner kroner til fredet bygg

– Var en tur på Lund i januar. Hadde ikke vært der på ett år, og kjente meg ikke igjen. Har ikke lenger behov for byen . Nå har vi alt i Søgne.

Og en annen skriver følgende:

 Jeg synes det er en sorgens dag desverre. Det koster og koster mer å bo i denne byen for samtlige innbyggere samtidig som de samme kronene eller tusenlappene vi bidrar med gir mindre og mindre tilbake.

– Dette er bare trist. En høyrestyrt kommune som bare er opptatt av det grønne skift, mer inntekter til storkommunen, og mindre tjenester i bydelene.

Følg Agder Press på Facebook

scroll to top