Lukk

Flere henvendelser etter Heathrow-brannen

(AGDER PRESS): Gjensidige har allerede fått en rekke henvendelser fra kunder som er rammet av brannen på Heathrow flyplass.

Hvite og blå flyplass

Foto: Tomek Baginski

Dette er kunder som skal reise til eller fra London eller skal mellomlande på flyplassen.

– Vi ber kundene først og fremst forholde seg til flyselskapene. De ordner som regel med ombooking og noen selskaper dekker også hotell i påvente av ny flyvning, forteller kommunikasjonssjef Arne Voll i Gjensidige.

For kunder som ikke har påbegynt sin reise, og befinner seg hjemme, er det ingen dekning på reiseforsikringen for eventuelle kanselleringer, endringer i reiserute eller for reiser som nå ikke blir gjennomført som følge av brannen.

Les også:  Kjøpmann tar bompenger-regningen

For kunder som befinner seg på reise nå og blir rammet av brannen i form av kansellert eller ombooket fly, skal de først og fremst forholde seg til flyselskapet.

– Kostnader kundene blir sittende igjen med knyttet til hotell, transport eventuelt ny reiserute kan meldes inn til oss på reiseforsikringen, sier Voll. Han ber derfor alle ta vare på kvitteringer og annen dokumentasjon for eventuelle utlegg knyttet til forsinkelsen.

– Det er viktig å poengtere at kostnader vil bli dekket etter gjeldende vilkår. Er en usikker på hva en kan få dekket og ikke, ta kontakt med forsikringsselskapet, sier han.

Les også:  Kraftig økning i antall båttyverier

Heathrow Flyplassen i London er nå stengt ut dagen som følge av brannen. Politiet har igangsatt en etterforskning etter at brannen førte til flykaos.

– Brannmannskaper er i ferd med å ta seg av situasjonen, men det er ikke klart når en pålitelig strømforsyning blir gjenopprettet. Vi venter omfattende forstyrrelser i de kommende dagene, skriver lufthavnen i en uttalelse fredag.

Flyplassen kommer med en klar beskjed til passasjerene:

– Passasjerer bør ikke reise til flyplassen under noen omstendigheter inntil den gjenåpnes.

Følg Agder Press på Facebook

scroll to top