– Telia Norge fortsetter å holde bra fart i tredje kvartal, og vi har levert gode og sikre tjenester til våre kunder, sier adm. direktør Stein-Erik Vellan.
– Vi er i gang med Telia Company sitt endringsprogram, hvor målet er å sikre en mer effektiv, enklere og mer kundefokusert organisasjon, samtidig som vi stadig nærmer oss et nasjonalt 5G-nett med over 97 prosent befolkningsdekning.
Andre høydepunkter dette kvartalet inkluderer EPSI-måligen for mobilmarkedet, hvor Phonero for tredje år på rad har de mest fornøyde bedriftskundene.
Telia Bedrift har sikret seg flere nye viktige avtaler, blant annet med Forsvaret, der man fortsetter som leverandør av infrastruktur til Forsvarets ulike lokasjoner i Norge. Videre har Telia intensivert informasjonsløpet til sine kunder om stengingen av 2G-nettet høsten 2025.
– Stengingen av 2G-nettet har vært annonsert i lang tid, og vil gi våre kunder en bedre, sikrere og grønnere mobilhverdag, sier Vellan. Mer plass til 4G og 5G i mobilnettet vil være helt avgjørende for å lykkes med digitaliseringen av Norge.