Det er en stor økning fra 9,2 millioner NOK i fjor.
I tillegg har JYSK bidratt med 84.810 NOK på en parallell markedskampanje som de har kjørt i sine butikker for å synliggjøre kampanjen ytterligere.
– Noen dager er det skikkelig gøy å være på jobb! FotballtrøyeFredag 9. mai ble en sånn dag – og det er takket være bedrifter som dere, sier Tine Quinn, Partneransvarlig i Barnekreftforeningen.
JYSK deltok med alle sine ansatte i 108 butikker rundt om i landet, og på hovedkontoret ble det hele markert med fotballquiz og godteri.
– Kampanjen er enkel, men kraftfull. Den bidrar til å støtte en viktig sak, samtidig som den skaper en inkluderende og engasjerende stemning på arbeidsplassen, sier Adrian Nohr, HR-business partner i JYSK.
Kampanjen har gjort ekstra inntrykk på Adrian som selv har kreft. Han føler seg heldig som har fått det i voksen alder, og har derfor ekstra sympati for barn med kreft og Barnekreftforeningens arbeid med å innhente midler til forskning.
– For familier som står midt i det aller vanskeligste, viser FotballtrøyeFredag at de ikke står alene. At de kjenner at fellesskapet heier på dem, også når hverdagen er tung. Det er en kraft som ikke kan måles i kroner og øre – men som vi vet gjør en stor forskjell, sier Quinn.