Med dette utgangspunktet lykkes vi å fylle flyene bedre og endte opp med en kabinfaktor på 71,1 prosent. Det er 2,9 prosent poeng høyere enn samme periode i fjor. Antall passasjerer økte med 12 prosent mot februar 2024.
– Det er svært gledelig å se at vi har lykkes å fylle flyene bedre. Dette reflekterer den økte etterspørselen vi opplever, både blant norske, men også internasjonale reisende. Vi er godt posisjonert for våren og påsketrafikken, og ser frem til å tilby fine reiseopplevelser til våre passasjerer, sier Christian Skaug, kommersiell direktør i Widerøe.
Vinterstormene har gitt selskapet en etterlengtet pause, som igjen gir utslag på regularitets- og punktlighetstallene.
– Vi så en positiv trend i januar, og utviklingen fortsatte i positiv retning gjennom februar. Punktligheten for februar endte på 82,6 prosent, opp 4,8 prosent poeng fra samme periode i fjor. Regulariteten endte på 96 prosent, en økning på 2,6 prosent poeng mot februar 2024.